Alapította: Dékán István 1996-ban

Viszlát Olympus ? ! ?

2020-06-30

FotosHirek.hu

Breaking News

Szomorú hírrel kell bejelentkeznünk. Ahogy pár napja sorra érkeztek a különféle új fotográfiai eszközök bejelentése, úgy most egy negatív hír zárja a sort. Talán már tudod, hogy az Olympus évek óta szenved az eladásokkal, nem hozza az elvárt számokat, így fájó szívvel, de hamarosan el kell köszönnünk ettől a japán gyártól…

 

Az egész fotós piacot megrázta és egyben sokkolta is a hír, de valahol mégis “érthető” a döntés, hiszen nehéz versenyben maradni abban az időszakban, amikor a mobilok egyre nagyobb nyomást gyakorolnak erre a csodálatos területre, amit fotográfiának hívunk, függetlenül attól, hogy valójában minőségben és kezelhetőségben vélhetően soha nem fogják felvenni a versenyt egy SLR , Milc, vagy MFT vázzal. Ám mégis, amióta megjelentek a mobilokban a kamera funkciók – és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások – szép lassan egyre nagyobb teret követelnek maguknak. Abba most ne menjünk bele, hogy a “mobilfotósok” a piacot mennyire formálják át, de mindenképpen jelen vannak.

Visszatérve… a hír szerint az Olympus képalkotási eszközöket gyártó részlegét a japán Industrial Partners, Inc. (“JIP”)  vásárolja fel. Azt nem tudni milyen összegért vette meg, de tekintettel arra, hogy e cég már a SONY Vaio  PC részleget is felvásárolta van mit a tejbe aprítani. :J A biznisz a tervek szerint 2020.09.30-ig végbe fog menni.

Ezt azt jelenti, hogy konkrétan nem szűnik meg fizikailag egyelőre, de vélhetően más néven és koncepció alapján fog folytatódni az értékesítés.

Olympus O-MD E-M10

Az Olympus 1937-ben adta ki első fényképezőgépét Semi-Olympus I néven. Ekkor a vázat még nem ők gyártották, hanem a Takachiho cégtől vették, és “csak” a Zuiko objektív ment saját brand alatt.

Egyes hírek szerint a cég képalkotásért felelős részlegének a hanyatlása 2011-re tehető, amikor elbocsátották az akkori vezérigazgatót a cégen belüli kétes ügyek miatt, illetve az sem segített igazán, hogy az utóbbi években inkább az orvosi eszközeire fektette a hangsúlyt, és ezáltal kicsit háttérbe szorultak a Zuiko objektívek, az OM-D, PEN vázak, Touch kompaktok promóciója.

Ez is érdekelhet:  Megérkezett: Olympus 12-45mm F4.0 PRO

Nem tudni pontosan mi a terv a közeljövőre nézve, bízunk benne valamilyen formában tovább élhet ez a “márka”.

UPDATE: 

Ahogy lenni szokott a sokféle hírforrás különféleképp értelmezte az Olympus bejelentését, így hozzánk is tévesen érkezett meg, de a mai nap folyamán az Olympus magyarországi képviselete pontosította a megjelent híreket. Facebook oldalukon a következő jelent meg:
“Az Olympus termékek nem szűnnek meg, nem vonul ki a piacról a márka, kizárólag a tulajdonosi kör változik. Az Olympus Corporation a jövőben az orvosi műszerek piacán szeretne továbbfejlődni, amely eddig is a vállalat fő bevételét adta, míg a fotó-optika üzletág kiválva, új tulajdonosi körrel működik a továbbiakban. A fejlesztések nem állnak le, a gyártás és a szerviz folyamatos, felhasználói oldalról semmilyen negatív változásra nem kell számítani. Sőt…
A tulajdonos váltás lehetőséget ad arra, hogy új lendületet kapjon az Olympus, most már maximális figyelemmel a digitális fotópiaci szegmensre . Az idénre tervezett 2 váz és 2 teleobjektív bejelentésére is számíthattok.”

 

Vissza az előző oldalra

Tartalmak

az év természetfotója

2020-10-15
elonezet

Fát ölelő tigrisről készült az év természetfotója 2020-ban

25 MAGYAR FOTOGRÁFUS,

2020-10-12
elonezet

AKIKNEK ÉRDEMES KÖVETNI AZ INSTAGRAM OLDALÁT

 

2020. október 11.  Mai Manó Ház

Az Instagramot az akkor 27 éves Kevin Systrom és a 25 éves Michel Krieger 2010. október hatodikán indította el az Apple Inc. készülékein. Rohamos terjeszkedését és növekedését annak köszönhette, hogy nagyon sokan megkedvelték az alkalmazást egyszerűsége és a kreált fényképek egyedisége miatt. Pár hónappal később már egymillióan használták az alkalmazást. 2011 júniusára pedig közel 100 millió fotó volt elérhető benne. 2013-ban 100 millió, 2020-ra már egymilliárd felhasználót tudhatott magának a képmegosztó alkalmazás, amelynek a mai napig a legnépszerűbb fotója egy tojást ábrázol, melyet közel 55 millióan kedvelnek, a legtöbben pedig egy focistát – Christiano Ronaldót – követik.