Alapította: Dékán István 1996-ban

A Sony A7R IV

2019-12-08

A Sony A7R IV a teljes keret 42.4MP A7R III utódja, és egy újonnan kifejlesztett 61,2MP BSI- CMOS érzékelővel rendelkezik, natív 100-32 000 ISO tartományban (50-102 400-ig bővíthető). A nagyobb képpontok száma mellett az A7R IV frissített hibrid AF rendszerrel rendelkezik, amely 567 érzékelő fázisérzékelési AF pontot és 425 kontrasztérzékelési pontot tartalmaz, amelyek a képkeret 74% -át fedik le. Az ember és az állatok valós idejű szem (detektáló) AF-jével is rendelkezik, és folyamatos felvételt készít akár 10 kép / mp sebességgel, teljes AF / AE nyomkövetéssel akár 7 másodpercig.

Noha a karosszéria alakja ismerős, a Sony némi változtatást hajtott végre az időjárási védelem érdekében, ráadásul maga a karosszéria most egy teljesebb markolatot és egy nagyobb, átalakított joystickot, valamint egy nagyobb felső lap vezérlőtárcsát és gombokat tartalmaz. Belül nagyfelbontású, 5,76 millió pontos OLED-keresővel, kettős SD-kártyákkal, UHS-II támogatással, a legújabb 802.11ac Wi-Fi-vel és vezeték nélküli PC-kapcsolattal rendelkezik a rögzített vezérléshez.

A videofelvétel lehetőségei között szerepel a 4K felvétel akár 30 kép / mp-re az érzékelő teljes szélességétől és a Full HD felvétel akár 120 kép / mp sebességgel, mindkettő valósidejű Eye AF-vel. Van még egy 6K Super 35 (inkább az APS-C-hez hasonló) kivágott üzemmód, amely 4K-ra lesz leminta.

Főbb jellemzők:

  • 61,2MP teljes képkocka CMOS érzékelő

  • 5 tengelyes belső testrendszer, amely 5,5 állású stabilizációt ígér

  • Natív ISO 100–32 000, kibővítve az ISO 50–102,400 értékre

  • Akár 10 kép / mp felvétel folyamatos AE / AF követéssel

  • UHD 4K / 30p videó

  • Kettős SD kártyahely (mindkettő UHS-II támogatással)

Összteljesítményét

Kattintson a fenti eredménytáblára a Sony A7R IV termékoldalának megnyitásához.

Az új Sony A7R IV érzékelő teljes DXOMARK pontszámot 99-re tesz, és ez az adatbázisunk egyik legjobb teljesítményű érzékelője. 

Az al-pontszámok rövid áttekintése azt mutatja, hogy a Sony A7R IV érzékelő kiemelkedik dinamikus tartományával ( fekvő pontszáma ) és gyenge megvilágítású ISO (sport) pontszámával. Az új 61,2MP-es érzékelő 14,8 EV- t mér az alap ISO-n (az ISO 100 gyártó beállítása), amely megegyezik a legjobb érzékelőkkel.

Még növekedése pixel sűrűsége a full-frame szenzor , a A7R IV még mindig kiemelkedően jó a mi Alacsony fény ISO pontszámot. Az ISO 3344 rögzített értékével az új 61.2MP érzékelő a nagy felbontású teljes képkocka modelleivel párhuzamosan marad, és a Sony A7R IV-t kivételesen erős versenyzővé teszi ezen a piacon.

A Sony A7R IV érzékelő is kiváló szín érzékenység a bázis ISO mérve 26 bit csak töredékesen mögött a legmagasabb mért érzékelők (jelenleg 26,4 bit).

A képminőség összehasonlítva

A Sony a korábbi A7R III és R II modellekben használt 42,4MP-es eszközhöz a 61,2MP BSI-CMOS teljes képkocka-érzékelőt választotta az A7R IV-hez, és az új érzékelő eredményei figyelemre méltóan közel állnak. Tekintettel a megnövekedett zajszint kezelésével járó technikai kihívásokra (a fizikailag kisebb fotóhelyek használatának közvetlen következménye, hogy a pixelszámot alig több mint 44% -kal növeljék), a Sony A7R IV érzékelő biztosan jól teljesít.

Amint az az alábbi táblázatból látható, az eredmények az új Sony A7R IV-t csak egy töredékkel a Panasonic Lumix DC-S1R és a Nikon D850 mögött, valamint a két kivágott (~ 33 x 44 mm) közepes formátumú Pentax 645Z és a legújabb Hasselblad X1D-50c.

Annak ellenére, hogy ezeknek a modelleknek a kissé jobb szín- (portré) és zajteljesítményű (sport) pontszáma van közöttük, mivel a teljes teljesítmény annyira közel van, meg kell nézni az egyes méréseket, hogy megnézze, mennyire teljesítenek a Sony.

Kattintson ide az interaktív DXOMARK képérzékelő rangsoroló eszköz megnyitásához.

Mélyreható összehasonlítások

Ebben a részben közelebbről megvizsgáljuk, hogy a Sony A7R IV érzékelő hogyan pontozza a Nikon Z 7-et és a Panasonic Lumix DC-S1R-t, a legközelebbi tükör nélküli riválisait. Az összehasonlító eszköz segítségével azonban megnézheti, hogy miként áll össze más modellekkel szemben.

Portré (színmélység)

Amennyiben az ISO érzékenységi tartomány átfedések, a Sony A7R IV érzékelő nagyon közel van a Nikon Z 7-es szempontjából színmélységet . A Nikon érzékelő alacsonyabb mért ISO alapértéke azonban valamivel jobb, 26,3 bites választ képes elérni a Sony 26 bitjével szemben. Technikai szempontból ez jobb színmegkülönböztetést jelent csak az alapnál, de a 0,3 bites különbséget valószínűleg nem veszi észre. Az érzékenységi tartomány másik végén, a gyártó ISO 25,600-as beállításától kezdve, a Sony rendelkezik a felső kezével, ami 1,7 bites növekedést eredményez az ISO 102 400 értéknél - ami észrevehető. Ugyanakkor a Panasonic javítja a színes reakciót gyakorlatilag az egész ISO érzékenységi tartományában, bár ismét nem nagy különbséggel.

Mindhárom érzékelő kényelmesen átadja a legalább 20 bites jó minőségű referenciaértékünket az ISO 1600 szabványnál, és mindegyik biztosítja azt, amit elfogadható képminőségnek osztályozunk az ISO 25 600-ig, mielőtt alámegyünk a 14 bites rossz minőségi küszöb alá.

Táj (dinamikus tartomány)

A Sony a7R IV érzékelő válasza lenyűgöző, közel 15 megállással (14,77 EV) a dinamikus tartományban a bázison (ISO 100). Ha ezt összehasonlítjuk a Nikon érzékelőjével (ISO 64), akkor a Sony dinamikus tartományában nem csak enyhe, 0,2 EV javulást jelent, hanem, ami még ennél is fontosabb, a stop kétharmadának (~ 0,67EV) előnye van. érzékenységben. A Sony felhasználó számára ez hasznos lehet, lehetővé téve a nagyobb zársebesség vagy kisebb rekesz kiválasztását .

Ha hasonlítunk hasonlókat, ahol a gyártó ISO-beállításai átfedésben vannak, a Sony a Nikonhoz képest dinamikus tartományban marad, és az ISO 200-ig is beletartozik; de az ISO 400-nál az ISO 12800-nál gyakorlatilag azonosak. Ráadásul a Sonynak kissé megnövekedett az árnyékzaj csökkentése a RAW fájlok esetében (a grafikonokon simításként jelenik meg), ami bizonyos esetekben észrevehető.

A Panasonic esetében a mért dinamikus tartomány nagyrészt kissé alacsonyabb, főleg az alap ISO-tól az ISO 800-ig. A különbség bizonyos Sony-képeken észlelhető, ahol a fényes területek egyes részei elveszhetnek, de ez valószínűleg nem veszi észre az ISO 1600-as és annál magasabb értékeket.

Sport (gyenge megvilágítású ISO)

Mindhárom érzékelő jól kezeli a zajt, de nem meglepő, hogy mindegyikük kissé eltér az SNR 18% -os eredményétől. Míg a Sony A7R IV elsősorban a kissé jobb Panasonic adatok és a Nikon leginkább alacsonyabb mérései közé esik, a Sony A7R IV érzékelőnek előnye van az ISO 25,600-as vagy annál magasabb szintnél. Ezen a ponton az árnyékzaj csökkentését alkalmazza a RAW fájlokra (a grafikonokon simításként jelennek meg), ami olyan javított eredményhez vezet, amely észrevehető lehet, bár a két kibővített ISO-beállítás, az ISO 51,200 és a 102,400, „rossz minőségű” küszöbén van 20 dB. Előnyösebb lehet, ha a Nikon Z 7-hez (amely a Panasonic-ra is vonatkozik) szemben az egyablakos (1 EV) érzékenység előnye (bázispont) (ISO 100 gyártó beállítása). Mégis érdemes megjegyezni, hogy a Nikon Z7 a legjobb SNR 18% -os eredményt nyújtja a három közül,

Következtetés

A pixelek számának növekedése által jelentett kihívások ellenére a Sony legújabb kiegészítése a nagy felbontású A7R sorozathoz, az A7R IV továbbra is kiváló dinamikus tartományt biztosít, különösen alacsony ISO-értékek mellett, ugyanakkor nagyon jó színmegkülönböztetést és a zaj feletti ellenőrzést is biztosít. Noha a technológiai fejlődés lenyűgöző, nem elég ahhoz, hogy az érzékelő teljesítményét a rivális, alacsony pixelekkel rendelkező eszközök elé helyezze. A pixelszám 61,2 MP-re történő növekedése azonban minden bizonnyal kényszerítő, mivel ez a jelenleg elérhető legmagasabb a 35 mm-es teljes képkocka formátumban. Ha ezt kombináljuk a továbbfejlesztett AF-szel és más finomításokkal, például a nagyobb felbontású EVF-rel, a robusztus felépítéssel és a továbbfejlesztett ergonómiával, a Sony A7R IV az egyik leginkább - talán a a legtöbb - elérhető és sokoldalú, nagy felbontású, 35 mm-es teljes képkocka elérhető.

Ebben az áttekintésben összehasonlítottuk a Sony A7R IV a többi márka legfontosabb versenytársaival. Mint általában, interaktív képérzékelő rangsoroló eszközünk segítségével elkészítheti saját összehasonlításait és mélyreható elemzéseit 

Vissza az előző oldalra

Tartalmak

Viszlát Olympus ? ! ?

2020-06-30

FotosHirek.hu

Breaking News

Szomorú hírrel kell bejelentkeznünk. Ahogy pár napja sorra érkeztek a különféle új fotográfiai eszközök bejelentése, úgy most egy negatív hír zárja a sort. Talán már tudod, hogy az Olympus évek óta szenved az eladásokkal, nem hozza az elvárt számokat, így fájó szívvel, de hamarosan el kell köszönnünk ettől a japán gyártól…

 

Az egész fotós piacot megrázta és egyben sokkolta is a hír, de valahol mégis “érthető” a döntés, hiszen nehéz versenyben maradni abban az időszakban, amikor a mobilok egyre nagyobb nyomást gyakorolnak erre a csodálatos területre, amit fotográfiának hívunk, függetlenül attól, hogy valójában minőségben és kezelhetőségben vélhetően soha nem fogják felvenni a versenyt egy SLR , Milc, vagy MFT vázzal. Ám mégis, amióta megjelentek a mobilokban a kamera funkciók – és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások – szép lassan egyre nagyobb teret követelnek maguknak. Abba most ne menjünk bele, hogy a “mobilfotósok” a piacot mennyire formálják át, de mindenképpen jelen vannak.

Visszatérve… a hír szerint az Olympus képalkotási eszközöket gyártó részlegét a japán Industrial Partners, Inc. (“JIP”)  vásárolja fel. Azt nem tudni milyen összegért vette meg, de tekintettel arra, hogy e cég már a SONY Vaio  PC részleget is felvásárolta van mit a tejbe aprítani. :J A biznisz a tervek szerint 2020.09.30-ig végbe fog menni.

Ezt azt jelenti, hogy konkrétan nem szűnik meg fizikailag egyelőre, de vélhetően más néven és koncepció alapján fog folytatódni az értékesítés.

Olympus O-MD E-M10

Az Olympus 1937-ben adta ki első fényképezőgépét Semi-Olympus I néven. Ekkor a vázat még nem ők gyártották, hanem a Takachiho cégtől vették, és “csak” a Zuiko objektív ment saját brand alatt.

Egyes hírek szerint a cég képalkotásért felelős részlegének a hanyatlása 2011-re tehető, amikor elbocsátották az akkori vezérigazgatót a cégen belüli kétes ügyek miatt, illetve az sem segített igazán, hogy az utóbbi években inkább az orvosi eszközeire fektette a hangsúlyt, és ezáltal kicsit háttérbe szorultak a Zuiko objektívek, az OM-D, PEN vázak, Touch kompaktok promóciója.

Ez is érdekelhet:  Megérkezett: Olympus 12-45mm F4.0 PRO

Nem tudni pontosan mi a terv a közeljövőre nézve, bízunk benne valamilyen formában tovább élhet ez a “márka”.

UPDATE: 

Ahogy lenni szokott a sokféle hírforrás különféleképp értelmezte az Olympus bejelentését, így hozzánk is tévesen érkezett meg, de a mai nap folyamán az Olympus magyarországi képviselete pontosította a megjelent híreket. Facebook oldalukon a következő jelent meg:
“Az Olympus termékek nem szűnnek meg, nem vonul ki a piacról a márka, kizárólag a tulajdonosi kör változik. Az Olympus Corporation a jövőben az orvosi műszerek piacán szeretne továbbfejlődni, amely eddig is a vállalat fő bevételét adta, míg a fotó-optika üzletág kiválva, új tulajdonosi körrel működik a továbbiakban. A fejlesztések nem állnak le, a gyártás és a szerviz folyamatos, felhasználói oldalról semmilyen negatív változásra nem kell számítani. Sőt…
A tulajdonos váltás lehetőséget ad arra, hogy új lendületet kapjon az Olympus, most már maximális figyelemmel a digitális fotópiaci szegmensre . Az idénre tervezett 2 váz és 2 teleobjektív bejelentésére is számíthattok.”

 

A 38. Magyar Sajtófotó Pályázat MÚOSZ Nagydíjának és André Kertész Nagydíjának bejelentése.

2020-04-23