Alapította: Dékán István 1996-ban

Nikon Nikkor Z 24-70mm F4 S objektív teszt DXOMARK

2019-06-19

közzétett 2019. május 29.by Kevin Carter

DxOMark

LENCSE

29

 

Nikkor Z 24-70mm F4 S egy állandó rekesznyílású , mérsékelt sebességű zoom a teljes képkockás Nikon Z-sorozatú fényképezőgépek számára, és készletcsomagként ajánlott mind a Nikon Z 6, mind a nagy felbontású Z 7 számára.

Visszahúzható kialakítású, és 14 csoportot tartalmaz 11 csoportban, amelyek egy aszférikus extra alacsony diszperziót (ED), egy gömb alakú ED-t és három aszférikus elemet tartalmaznak. Nano-kristályos és Nikon integrált bevonatokkal is rendelkezik, amelyek segítenek csökkenteni a fáklyát és a szellemképződést , miközben fluor-bevonatot használ, hogy megőrizze az első elem tisztaságát.

Az S-sorozat többi tagjához hasonlóan, kerekített nyílással rendelkezik, hogy javítsa a fókusz nélküli kiemelések korong alakú megjelenítését, és lezárja a portól és a nedvességtől. Az új lencse egy belső fókuszáló rendszert is tartalmaz, amely léptetőmotort használ, és olyan mechanizmussal rendelkezik, amely csökkenti a „ fókusz légzés ” hatásait . A minimális élességállítási távolság 30cm (11,8 ″).

Kívülről van egy széles gumi zoom gyűrű és egy keskeny, bordázott fém gallér, amelyet alapértelmezés szerint a kézi fókuszáláshoz használnak; azonban testreszabható, és beállítható a rekeszértékek vagy az expozíciókompenzáció beállítására.

A visszahúzott 77,5 mm x 88,5 mm (3,07 ”x 3,5”) mérés és az 500 g (1 lb, 1,7 oz) súlyú új Nikkor Z 24-70mm F4 S egy viszonylag kompakt modell.

Főbb előírások:

  • Teljes keretformátum
  • Csak Z-szerelhető
  • A f / 4 – f / 22 nyílás tartománya
  • 72mm szűrő menet
  • Minimális fókusztávolság : 30cm (11,8 ”)
  • Súly: 500 gramm (1 lb, 1,7 oz)

Az objektív teljes képminősége

A kompakt, mérsékelt sebességű zoom érdekében a Nikon Nikkor Z 24-70mm F / 4 S nagyon jó általános egyensúlyt biztosít a teljesítményben, állandó élességgel és kiemelt témával.

A nagyfelbontású 45,7MP-es Nikon Z 7 testre szerelve a képminőségi rangsorban összességében 29 eredményt kap, így a kombináció nagyjából egyenlő helyzetben van a legközelebbi riválisával, a Sony FE Carl Zeiss Vario-Tessar T * 24-70mm F4-vel ZA OSS.

A 19 PMpix Sharpness pontszámmal az S-sorozat nagyításai egy kicsit megtévesztőek: bár nem olyan magas, mint a Sony Zeiss egyenértékű, az új Nikon Z 24-70mm F4S zoom dicséretet kap a rendkívül egyenletes élességéről az egész keret. Ez nem csak széles, hanem minden nyíláson és gyakorlatilag minden fókusztávolságon belül nyitott.

vignettálás azonban egy kicsit magas, 70 mm széles, ugyanúgy, mint a torzítás és az oldalsó kromatikus aberráció , legalábbis a lencse beépített profiljainak alkalmazása nélkül. (A fényképezőgépen kívüli JPEG-ek esetében jobb eredményeket várhat, és a profilokat figyelembe vevő RAW konverziós szoftvert is használhatja.)

Ez az objektív átvitele figyelemre méltó a közeli F-stop értékeihez: a 4 T-Stop minősítést átlagolják, úgyhogy mindig, érdemes megnézni a grafikonunkat, hogy lássuk, hogyan változik a fókusztartomány.

Képminőség a versenytársakhoz képest

Kattintson ide az interaktív DxOMark objektív összehasonlító eszköz megnyitásához.

Ez az első Z-sorozatú zoom, amit a Nikon bejelentett, és az első, amit teszteltünk. A Z-rendszer szélesebb rögzítésének és rövid karimájának hátsó szabadsága miatt érdekes látni, hogy a Nikon optimalizálta az optikai tervezést a gyorsabb Nikon F-mount modellhez képest. Ebben a vizsgálatban a Canon EF 24-70mm F4-et is beszámítottuk, amely kompakt zoomot készített a DSLR-ekhez. A Sony gyorsabban fogadta el a tükröket, így az F4 és a több pro-orientált F2.8 modelleket is felvettük a fenti táblázatba.

Az optikai minőség tekintetében az új Nikon 29-es összpontszáma egyenlő feltételekkel helyezi el a nagyra becsült és sokkal drágább AF-S Nikkor F2.8 modellt. Bár a gyorsabb, pro-orientált modell összességében kissé magasabb élességet mutat, az új Nikkor egyenletes élessége az alacsonyabb oldalsó szegélyezéssel kombinálva, amely ellensúlyozza a kissé magasabb torzulást és a vignettációt.

Kétségtelen, hogy a Z7-es ház egy kicsit nagyobb felbontású 45,7MP-es érzékelővel rendelkezik, szemben a 42MP-vel a Sony A7R II-ben, az új Nikon kedvezően hasonlít a Sony Zeiss F4-es modelljéhez és a gyorsabb F2.8 modellekhez, de nem lehet közvetlenül összehasonlítva. Ugyanez igaz természetesen az 50MP Canon EOS 5DS R készülékre szerelt Canon EF 24-70mm F2.8L II-hez. Ha ismeri az ilyen kombinációk bármelyikét, akkor megadhatja, hogy milyen teljesítményt nyújt számíthat.

Részletes összehasonlítások

Az optikai minőség részletesebb vizsgálatához összehasonlítjuk az új Nikkor Z zoomot a Sony gyártmányú, Zeiss márkájú egyenértékűvel és a Canon DSLR-hez készült EF sorozatának legközelebbi összehasonlítható modelljével. Ne feledje, hogy míg a Sony A7R II nem a legújabb, nagyfelbontású tükrök nélküli modell, 42MP-érzékelője hasonló a legújabb A7R III-hoz. (Reméljük, hogy hamarosan hozzáadjuk az adatbázisunkat az A7R III-hoz, kérjük, nézze meg újra, hogy az eredményeket a viszonylag közeljövőben látja.)

Élesség

Összehasonlítva ezt a lencsét a Sony gyártmányú Zeiss és a Canon DSLR lencséjével, a Nikon nem egyezik meg a csúcs-élességgel, de ez egy nagyon következetes előadó az egész zoom tartományban.

Bár a leggyorsabb fókusztávolság általában a leggyorsabb, az új Nikon csúcsteljesítménye 35 mm f / 5,6, de a legjobb 50 mm-nél. Még akkor is, ha ez nem a legerősebb a három közül, de nem messze van; emellett a Sony a legkevésbé lenyűgöző a 70 mm-es három közül. Míg a Sony és a Canon néhány fókusztávolságon túlnyúlik a Nikonon, az egyenletesség szempontjából sem közel áll.

Általában van némi különbség az élességgel, amikor vízszintesen és függőlegesen mérik, és ez különösen a nagyításnál van. Az asztigmatizmust mutató lencse ilyen eltérést mutathat, amint az az alábbi grafikonon látható szilárd és pontozott vonalakból látható.

Ebben az esetben a Canon 50 mm-nél szélesebbre mérve nem teljesíti azt, de a Sony Zeiss a legrosszabb elkövető, nagyon magas fokú asztigmatizmussal. Annak ellenére, hogy ez rosszul nézhet ki, ha a grafikonon ilyen módon jelenik meg, ez vonzó képeket képezhet - valójában, a leginkább elismert lencsék közül néhány igazolt asztigmatizmust mutat a tesztelés során. Másrészt a Nikon gyakorlatilag semmit sem mutat - kiemelkedő eredmény, bár összességében az élesség szintje nem egyezik meg a versenytársaival.

Kromatikus aberráció

Az oldalsó kromatikus aberráció csökkentése érdekében a Nikkor Z beépített profilt használ, amelyet nem lehet kikapcsolni a kamerában (ellentétben egyes modellekkel). Eredményeink nem veszik figyelembe ezt a beépített profilt, így valószínűleg kevésbé lesz kromatikus aberráció a képekben - beleértve a RAW fájlokat is, ahol általában alkalmazzák automatikusan, a szoftver beállításaitól függetlenül.

Bár eredményeink azt mutatják, hogy a két színes szegély egyike jól korrigált (a gráfban a vízszintes tengelyen 0-ra közel) a kép középpontjától a sarokig, a kiegészítő színes szegélyek átlagosan átlagosan 15 mikronra változnak . A fringing nem igazán tisztázódik az 50-70 mm-es fókusztávolság között. Mindkét Nikon riválisa átlagosan kevesebb, mint 5 mikron, 35 mm-től és felfelé, ami azt jelenti, hogy a Nikon a leggyengébb a három lencsék közül. Ez azt jelenti, hogy ez a fajta súrlódás általában könnyen csökkenthető vagy akár teljesen eltávolítható, akár a fényképezőgépen belül, akár a rögzítés után, és az eltávolítás után ritkán hátrányosan befolyásolja a képminőséget.


A nagy kontrasztú élek mindkét oldalán a fókusz síkban, főleg cián és magenta fringelésben fordul elő oldalirányú fringing, így a fenti grafikonon két érték látható. Ha egy lencse tökéletesen korrigált, mindkét érték 0µ-nál (a grafikon közepén lévő szürke vízszintes vonal jelzi).

Geometriai torzítás

Ahogy az oldalsó kromatikus aberráció eredményeihez hasonlóan, felülbíráltuk a Nikon automatikusan alkalmazott beépített profilját, hogy feltárja a geometriai torzítás maximális változását. Tehát nem igazán meglepő, hogy a beépített korrekciók nélkül a Nikkor Z zoom 24 mm-en meglehetősen nagy hordó torzítással rendelkezik, és 70 mm-es nagy tűtű torzítással rendelkezik. Összehasonlításunkban ez a három legszélesebb változata, de a Sony csak csekély mértékben torzítja a torzulást - és még így is, 35-50 mm-nél magasabb a tűpárna.

A három legjobban korrigált modell a Canon EF modell. Csak enyhe hordó torzítással rendelkezik, 24 mm-es és nagyon alacsony tűszalaggal, 50 mm-től 70 mm-ig. A gyakorlatban azonban a Nikkorral automatikusan felvett profillal készített képek gyakorlatilag nem torzulnak, még akkor sem, ha a RAW fájlokban népszerű utáni rögzítés utáni szoftvert használják.

Vignettálás (sarok árnyékolás)

A matrica valamivel alacsonyabb lehet, ha egy szélesebb mount, de ez nem feltétlenül így van. Mindkét tükör nélküli modellnek magasabb a sarok árnyékolása, mint a Canon EF lencse; és bár a Sony zoom átlagosan nagyobb vignettálással rendelkezik, a Nikkor a kezdeti rekeszre beállított 70 mm-nél jóval több mint –2EV-nél éri el, és a vignettálás soha nem áll le akkor sem, ha leáll. A legalacsonyabb, körülbelül -0,5 EV körül van , és ez nem csak a sarkokban látható, hanem a legszélesebb éleken is. Szerencsére ez könnyen eltávolítható a fényképezőgépen vagy a szoftveren keresztüli rögzítés után, de ha ez különösen nehéz, kiderítheti a zajt , ami az eltávolítás után a részletek elvesztéséhez vezethet.

Az alábbi grafikon a fény esik-off mind a három lencse beállítása 70mm saját legszélesebb rekesz, mikor lenne a leginkább észrevehető.

Átvitel

Ez általában nem sok aggodalomra ad okot az állóképek fotósai számára, kivéve, hogy a definíció szerinti nagy átviteli sebesség azt jelenti, hogy alacsony a visszaverődés, és ez gyakran alacsony szellemképet és fáklyát okozhat. A Nikkor Z kivételes átviteli képességgel rendelkezik, de a Canon EF zoomnak ugyanolyan jó, ha nem túl kicsi a jobb átviteli szintje. A változó átvitel problémát jelenthet a videofelvétel készítésekor, de a különbség nem lehet nagyobb, mint 0,1EV az egész zoom tartományban, valószínűleg nem lesz problémás.

Következtetés: A Nikon Z felhasználók számára nagyszerűen használható

Amikor a Nikon bejelentette az új szélesebb Z-szerelést rövid karimával, az uralkodó gondolat az volt, hogy valódi ugrás lesz a képminőségben. A Nikkor Z 24-70mm F / 4S kétségtelenül vonzó kiegészítője - végül is egy nagyon kompakt és felhasználóbarát objektív, de a legjobb módja annak, hogy leírja optikai teljesítményét (legalábbis a nagyfelbontású Z 7-en) ) „jól kerekített”. Bizonyára soha nem látott egységességet eredményez a zoomhoz - nincs mérhető asztigmatizmus - de úgy tűnik, hogy az egyenes felbontás árán jön létre. Nem is tagadható, hogy kitűnő átvitele van, de ha komoly filmkészítésbe nem kerül, ez nem lesz magas a kívánságlistán. Külön megvásárolták, ez nem az, amit olcsónak, különösen OIS nélkül hívnánk. De ha egy készlet részeként vásárolják, ez egy teljesen más javaslat, és érdemes megnézni.

Ebben a vizsgálatban összehasonlítottuk a Nikkor Z 24-70mm F / 4S-t a legközelebbi versenytársaival a többi márkától. Ne feledje, hogy a lencséket különböző kamerarendszereken és tartókon történő használatra tervezték, így az összehasonlítás nem feltétlenül alkalmazható.

A szokásos módon készíthet saját összehasonlításokat és mélyreható elemzéseket interaktív lencse-összehasonlító eszközünk segítségével .

Vissza az előző oldalra

Tartalmak

Daróczi Csaba ,, infostart"

2019-11-11
elonezet

A Soltvadkerten élő Daróczi Csaba lakóhelyének 15 kilométeres körzetében készíti világhírű képeit.

 

FOTOGRÁFIA

TERMÉSZETFOTÓ

TERMÉSZETTUDOMÁNYI MÚZEUM

Magyar fotográfus volt idén a világ legsikeresebb természetfotósa

Magyar fotográfus volt idén a világ

Az év természetfotói 2019

2019-11-06
elonezet

Halott békák, eleven nyulak – ezek az év természetfotói

Kaszás Tamás (képszerkesztő)

KÖVETÉS

Pálúr Krisztina

KÖVETÉS

TEGNAP, 18:36MÓDOSÍTVA: 2019.11.06 09:07

1228

2019-re a klímaváltozás olyan témává vált, amiről nem lehet nem beszélni, egyszerűen megkerülhetetlen. Hogy pontosan mi vár ránk a jövőben, azt nem tudhatjuk biztosan, de számtalan előrejelzés sejteti, mire lehet majd számítani. Egy nemrég megjelent tanulmány szerint Magyarország is jelentős változásokon mehet át ökológiai szempontból az elkövetkezendő évtizedekben, és ezek a változások nem igazán lesznek kedvezőek. Persze néha könnyű megfeledkezni ezekről a dolgokról, főleg amikor a természtefilmekben vagy -fotókon azt látjuk, hogy milyen csodás élővilág is vesz minket körül, de talán ezek a felvételek azok is, amik sokakat tettekre sarkallnak vagy legalábbis elgondolkodtatnak.