Alapította: Dékán István 1996-ban

Nikon Nikkor Z 24-70mm f / 2.8 S

2019-08-06

közzétett 2019. július 11írta Angela Nicholson

DxOMark

LENCSE

36

Nikkor Z 24-70mm f / 2.8 S objektív Nikon Z tartóval rendelkezik, és a Nikon új tükör nélküli fényképezőgépeivel való használatra készült. A Nikkor Z 24-70mm f / 4 S mellett helyezkedik el, amelyet bevezetett a Z 7-hez, és úgy tervezték, hogy vonzó legyen azoknak a professzionális és elkötelezett rajongóknak, akik a mélységélességet az f / 4nél lehetségesnél nagyobb mértékben akarják korlátozni , vagy élvezze a fény megállítását.

17 elemből álló, 15 csoportos konstrukciója két ED (alacsony diszperziós) és négy aszférikus elemből áll. Együtt a Nano Crystal bevonat, Nikon használ az új ARNEO tükröződésgátló bevonat, ami azt mondta, hogy elnyomja flare fénytől utazás merőlegesen az objektíven keresztül (a Nano Crystal bevonat célja, hogy kezelni ezeket a kérdéseket eredő többirányú fény). A 9 késes nyílás kerekítve van a vonzó bokeh érdekében .

A Nikon belső fókuszmechanizmust használ, így az objektív nem változtatja meg a hosszát a fókuszálás során. Vannak időjárásálló tömítések is, az elülső és a hátsó elemek fluorozott bevonattal rendelkeznek a por, az ujjlenyomatok és a vízcseppek visszaszorításához.

Szokatlan módon az objektív három gyűrűvel rendelkezik, az egyiket nagyításhoz és kézi élességállításhoz, a harmadik pedig egy olyan egyedi paraméter beállításához, mint például a rekesznyílás vagy az expozíciókompenzáció. (A felhasználók a kamera menüjében állíthatják be a kívánt paramétert.) Van egy kis OLED képernyő, amely olyan információkat jelenít meg, mint például a pontos fókusztávolság, a kiválasztott rekesz vagy a mélységélesség-útmutató.

Főbb jellemzők:

  • Teljes képkocka formátum
  • Csak Z-rögzítésben kapható
  • Apertúra tartomány f / 2,8 – f / 22
  • 82mm szűrő  menet
  • Minimális  fókusztávolság : 38cm (14,96 ”)
  • Súly: 805 gramm (1,77 font)

A lencsék általános képminősége

Míg a Nikkor Z 24-70mm f / 4 S-t úgy tervezték, hogy kicsi legyen, hogy kiegészítse a Nikon tükör nélküli kameráinak skáláját, addig a Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S-t kiváló minőségű optikának szánták, amely a képminőségre lett optimalizálva.

A nagy felbontású 45,7MP Nikon Z 7 fényképezőgépre szerelve a Nikkor Z 24-70 mm f / 2,8 S teljes pontszámot kap 36-ra. Ez azt jelenti, hogy ez a legjobb 24-70 mm-es objektív, amelyet eddig teszteltünk. Ez az adatbázisunkban az ötödik legmagasabb pontosságú zoom objektív is. A 26 élességi pontszáma szintén jelentős előrelépés a Nikkor Z 24-70mm f / 4 S-hez képest. Mint az f / 4 optika, a Z 24-70mm f / 2,8 S is jól megőrzi élességét a képen és az egész fókusztávolság és rekesztartomány.

A gyújtótávolság legszélső végén észrevehető torzítás tapasztalható . Ezt azonban nagyban javítja a beépített RAW profil, amelyet a képek feldolgozásakor alkalmaznak. Vannak olyan kamerán belüli korrekciók is, amelyeket a JPEG-ekre alkalmazni lehet. Ezek kikapcsolásakor a torzulás látható az építészet JPEG-képeiben vagy hasonló jelenetekben, amelyek erős lineáris elemmel rendelkeznek, de az egyidejűleg rögzített RAW fájlok kijavításra kerülnek.

A pontszám -2.1EV számára vignettálás azt jelzi, hogy sarok árnyékolás is nyilvánvaló a képeknél a nyílás széles nyitott. Az esés azonban meglehetősen fokozatos.

A 3 lencse átviteli pontszáma meglehetősen jó - jobb, mint a Nikon többi zoomobjektívjével, de elmarad a Canon RF 28-70mm f / 2L USM és a Sony FE 24-70mm F2.8 GM, amelyek 2.2, illetve 2.8 pontszámot mutatnak.

Képminőség a versenytársaival összehasonlítva

Nikkor Z 24-70mm f / 2-8 S

Kattintson ide az interaktív DxOMark lencse-összehasonlító eszköz megnyitásához.

Noha a 26 élesség-pont nagyon jó, ez nem felel meg a Canon EF 24-70 mm f / 2,8L II USM szabványának az 50Mp EOS 5DS R modellel, amely nagyon lenyűgöző 32. pontot ér el. mindössze 5 mikron a kromatikus aberrációhoz helyezi a Nikon lencséjét a legjobb zoom objektív közé, amelyet teszteltünk. (A legalacsonyabb érték, amelyet valaha zoomobjektívvel rögzítettünk, 2 mikron a Canon EF 200-400mm f / 4L IS USM Extender 1.4x esetén.)

Annak ellenére, hogy az élesség érdekében megverte a Canon EF 24-70 mm f / 2,8L II USM-et, a Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S a Canon optikája fölött helyezkedik el, mivel a kromatikus aberráció sokkal jobb vezérlése és kissé jobb torzítási mutatók miatt van. Hasonlóképpen, a Sony FE 24-70mm f / 2,8 GM kissé jobb élességet, matricát és átviteli pontszámokat mutat, de engedi, hogy a kromatikus aberráció vezérlése révén csökkenjen, bár jó, de nem egyezik meg a Nikon lencséjével.

Sok fotós, aki egy Nikon teljes képkocka nélküli tükör nélküli fényképezőgépre való átállást tervez, megpróbál döntést hozni a Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S és a Nikkor Z 24-70 mm f / 4 S között. A fenti táblázat pillantása feltárja a címsorokat. a képminőség szempontjából: az f / 2,8 optika minden szempontból jobb, kivéve a vignettálást - de természetesen a maximális rekesznyílás különbsége játszik szerepet. 24 mm-nél és f / 4-nél a Z 24-70mm f / 2,8 S kevesebb sarokárnyékot eredményez, mint a Z 24-70 mm f / 4 S.

Mélyreható összehasonlítások

A Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S képminőségének részletesebb áttekintése érdekében összehasonlítjuk a Nikkor Z 24-70mm f / 4 S és a Sony FE 24-70mm f / 2,8 GM modellel. A Nikkor Z 24-70mm f / 4 S a legközelebbi versenytárs a Nikon Z-mount fotósának. A Sony lencséje a Sony teljes képkocka nélküli tükör nélküli fényképezőgépekkel kedvelt választása a fotósok körében.

Élesség

Lencse-adatbázisunk lehetővé teszi, hogy áttekintsük a különféle lencse-tulajdonságokkal végzett tesztelés eredményeit. Az élesség eredményeit tekintve megvizsgálhatja a különféle fókusztávolságokkal és rekesznyílás-értékekkel kapott akutancia- értékeket - és érdekes különbségeket tárnak fel a vizsgált lencsék között.

Az alábbi ábra azt szemlélteti, hogy a lencsék miként hasonlítanak össze 24 mm-rel a szélesen nyitott rekeszhez. A Nikkor Z 24-70mm f / 2.8 S egyértelmű vezető, élesebb eredményeket és jobb élességet eredményez a kereten belül. Ez jó hír mindenkinek, aki el akarja választani a témát a háttértől, vagy gyors zársebességetszeretne használni gyenge fényviszonyok között anélkül, hogy a redőny túlságosan túl nagy lenne.

A rekesz f / 22-re történő lecsukása és 50 mm-es nagyítás esetén meglehetősen eltérő képet mutat. A diffrakció csökkentette az akutanciát az egész fedélzeten, de a Sony FE 24-70mm f / 2.8 enyhe vezetéssel rendelkezik, és a két Nikon optika eredményei majdnem megegyeznek.

Általában a Sony FE 24-70mm f / 2,8 élesebb, mint a Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S hosszabb fókusztávolságnál és a rekesz bezárásakor. Ennek ellenére egy kicsit több variáció van a terepen, és ez megzavarja a történetet. Például 50 mm-nél a Sony lencséje közepesen élesebb, mint a Nikon f / 2.8 optika. A szélhez viszonyított távolság 40% -ával azonban a Sony lencse élessége a Nikon lencséje alá csökkent.

Kromatikus aberráció

A Nikkor Z 24-70mm f / 4 S-hez hasonlóan a Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S beépített korrekciós profilt is használ a RAW fájlokban látható oldalsó kromatikus aberrációcsökkentésére . Mérjük meg a kromatikus aberrációt anélkül, hogy ezt alkalmaznánk, de normál használat esetén nem lehet azt kikapcsolni. Ennek eredményeként méréseink azt mutatják, hogy az objektív több kromatikus aberrációt okoz, mint amit valószínűleg lát a képein.

Még ezt figyelembe véve, a Nikkor Z 24-70mm f / 2.8 S nagyon jól szabályozza a kromatikus aberrációt. Valószínűleg akkor látható, amikor a nyílás le van zárva, a legrövidebb fókusztávolságra.

Az alábbi grafikon az eredményeket mutatja 24 mm-nél és f / 11-nél. Bár a két vonal egyikének a kép legtávolabbi szélén meglehetősen erős rozsdásodás mutatkozik, kevesebb, mint –5 mikron van a kép közepétől 40% -kal, és csak elcsúszik –5 mikron felett 60% -on. Ez azt jelenti, hogy a kromatikus eltérés a kép nagy részében nem jelent problémát. Az f / 4 Nikon és Sony lencsék által okozott kromatikus aberráció valószínűleg a kép nagyobb részén látható lesz.

Geometriai torzítás

Megismételjük a RAW fájlokhoz automatikusan alkalmazott korrekciós profil nélkül is, ami azt jelenti, hogy képei kevésbé torzíthatnak, mint a mi méréseink mutatnak. (Lehetséges, hogy a JPEG formátumban kikapcsolja a kamerán belüli korrekciókat, és ezek még jobban torzítanak.)

24 mm-nél a Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S kissé nagyobb torzulást mutat, mint a Sony lencséje, de jobb, mint az f / 4 Nikon optika. 35 mm-re a torzítás váltócsúcsra vált, de ez nem valószínű, hogy problematikus. 50 és 70 mm-nél a torzítás szintje kissé növekszik, de alacsonyabb, mint az f / 4 lencsén.

Matrica (sarok-árnyékolás)

A Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S hasonló szintű vignettálástól szenved, mint a Nikkor Z 24-70mm f / 4 S, mindkét optika sarkai több, mint 2EV sötétebb sarkokat hoznak létre, mint a kép középpontja a legszélesebb fókuszpontnál. hossz és rekesz. Amint azonban az alábbi grafikonon látható a vonalak gradiense, a zuhanás meglehetősen fokozatos. Noha a kép közepére eső 0,5EV árnyékolás a kép 60% -ától valószínűleg nem ideális, ez azt jelenti, hogy az expozíció egyenletes és megjelenése teljesen természetes.

Az f / 8 értékkel a Nikkor Z 24-70mm f / 2.8 fényképezőgéppel rögzített képek sarkai kevésbé vannak árnyékolva, mint a Sony lencséjénél. A rekesznyílásnak azonban f / 11-nek kell lennie, mielőtt a sarkok árnyékolása éppen 1EV alá esne 24 mm-nél. 35 mm-nél f / 8, 50 mm-nél f / 5,6.

Következtetés: Az új referenciaérték a 24-70 mm-es lencsékhez

Sok profi fotós a 24-70 mm f / 2,8 méretüket a szokásos, mindennapi munkaórájának optikájának tekinti. A Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S új mércét állít fel, amely alapján a többi 24-70 mm-es lencsét megítélik.

Lehet, hogy nem rendelkezik a legmagasabb élességi mutatóval, de képes kiváló élességet fenntartani a képkockán keresztül. A torzulást, amely nem túlzott, a RAW fájlokban is automatikusan korrigálják, és a kromatikus aberráció feletti ellenőrzése kiváló.

A vignettálás mértéke talán kissé kiábrándító, de szükség esetén a rögzítés utáni feldolgozás során foglalkozhat vele, és sok fotós szeretné sötétíteni a kép sarkait, hogy javítsák képeiket. Ha a lehető legjobb képminőséget szeretné elérni egy 24–70 mm-es objektívből, akkor a Nikon Nikkor Z 24–70 mm f / 2,8 S lencsét kell használni.

Ebben az áttekintésben összehasonlítottuk a Nikkor Z 24-70mm f / 2,8 S-et a legközelebbi riválisaival. Ne felejtse el, hogy az objektíveket különféle kamerarendszereken és tartókon kell használni, ezért az összehasonlítások nem szigorúan alkalmazhatók.

Mint általában, interaktív képallencse-összehasonlító eszközünk segítségével elkészítheti saját összehasonlításait és mélyreható elemzéseit  .

 

Vissza az előző oldalra

Tartalmak

Kovács Mihály: ajánlom

2020-08-11
elonezet

Magyar leleményesség a kifogások és a Photoshop helyett: ilyen F1-fotókat még nem láttunk

https://www.youtube.com/watch?v=KppniusARGo

From Joshua Dunlop and Matyas Molnar:

2020-07-21

 Year in Budapest: Time-Lapse Movie

 

hotographer, if there was a simple way to create stunning time-lapse movies so striking and so captivating that your videos went viral… would you be interested?

What if you could create awe-inspiring time-lapse movies, without having to invest in expensive equipment or software… would that make it more accessible to you?

My name is Josh Dunlop, and here’s something few people know… You can create breath-taking time-lapse movies, 10x better than you can imagine now. All you need is a simple process.

Videos so engaging and exciting that others may accuse you of stealing footage from The Discovery Channel. You don’t need a fancy camera, and you don’t need expensive training.

And I’m going to prove it to you.

Keep an eye on your email inbox tomorrow ????