Alapította: Dékán István 1996-ban

Blog

A Fotóriporteri Életműdíjat 2021-ban Benkő Imre kapta

2021-04-09
elonezet

ózd

BENKŐ IMRE

Portré-, gyerek- és családi fotópályázat.

2021-03-23
elonezet

 

Portré-, gyerek- és családi fotópályázat.

#kattanjki Fotópályázat

Szeretsz portrézni? Pályázz a kedvenc fotóddal és az elismerés mellett értékes nyereményekkel is gazdagodhatsz. Nálunk a profik és a hobbifotósok külön kategóriában indulnak.

Nevezési határidő: 2021. április 18.

Megnézem a kategóriákat!

HOBBI vagy PROFI

 

Melyik kategóriában induljak?

A LAND ROVER ÉS A KIRÁLYI FÖLDRAJZI TÁRSASÁG ELINDÍTOTTA A 2021-ES ’EARTH PHOTO’ PÁLYÁZATOT

2021-03-17

2021. március 17.

 

A LAND ROVER ÉS A KIRÁLYI FÖLDRAJZI TÁRSASÁG ELINDÍTOTTA A

2021-ES ’EARTH PHOTO’ PÁLYÁZATOT


-- sajtóinformáció --

 

  • A Land Rover és a Királyi Földrajzi Társaság (kiegészülve a Brit Földrajzkutatók Intézetével) 2021-ben kiterjeszti partnerségét egy globális természetfotós pályázatra és a győztes munkákat bemutató későbbi kiállításra
  • A 2021-es ’Earth Photo’ célja, hogy fotókon és videókon keresztül segítse elő a környezeti és földrajzi kérdésekről szóló beszélgetést
  • A Land Rover vezető tervezője, Amy Frascella csatlakozik a bírálóbizottsághoz
  • A brit autómárka több mint 40 éve dolgozik a Királyi Földrajzi Társasággal
  • A nevezés egészen május 4-éig nyitva áll a 2021-es versenyre. Keresse fel a honlapot: https://earthphoto.artopps.co.uk/

 

A Land Rover a brit Királyi Földrajzi Társasággal együttműködve indítja el a 2021-es ’Earth Photo’ versenyt, arra ösztönözve az embereket, hogy vegyék a nyakukba a vidéket, fedezzék fel a tájat és csodálkozzanak rá környezetük szépségére. Az ’Earth Photo’ egy nemzetközi fotópályázat, amelynek célja a környezeti és földrajzi kérdések népszerűsítése a nyertes képek és videók háttérsztorijának feltárásával. A pályázat már nyitva áll, nyáron és ősszel pedig több kiállításon is bemutatják a nyertes és shortlistre került képeket és videókat.

A 2021-es ’Earth Photo’ a brit autómárka és az intézet hosszú partnerségében nyit új fejezetet. A Land Rover több mint 40 éve dolgozik együtt az 1830-ban a földrajztudományok előmozdításáért létrejött Királyi Földrajzi Társasággal – elsősorban a terepmunkában és az expedíciókon támogatva a kutatókat járművek és szakértelem biztosításával, valamint képzési és ismeretterjesztő projektek finanszírozásával.

Laura Wood, a Jaguar Land Rover globális márka és partnerségi PR-vezetője elmondta: „A Land Rover mindig is lehetővé tette az emberek számára, hogy minél többet hozzanak ki a világukból, ezért örömmel támogatjuk ezt a kihívást. A rendkívüli képek rögzítése érdekében a végletekig elmenő professzionális és amatőr fotósok már pusztán azzal is hozzájárulhatnak a pozitív változáshoz, hogy széles körben láthatóvá teszik a világot."

Alasdair MacLeod, a Királyi Földrajzi Társaság vállalati és erőforrás-vezetője úgy fogalmazott: „A Land Roverrel való együttműködés új fejezetet jelent ennek a fontos nemzetközi versenynek az életében. A Land Rover története a felfedezés, az expedíció története és az a képessége, ahogyan a legnehezebb terepeket is megszelídíti, ideális partnerré teszi az ’Earth Photo’ számára”.

Amy Frascella, a Land Rover színekért- és anyagokért felelős igazgatója 2021-ben csatlakozik a verseny zsűrijéhez. „Az emberek egyre inkább tudatában vannak a bolygóra gyakorolt ​​hatásuknak – a megvásárolt dolgoktól kezdve egészen azokig, amit esznek és ahogyan élnek. A Land Rover továbbra is felelősségteljesebb, fenntarthatóbb megoldásokra törekszik, mint például a bőr prémium alternatíváit jelentő anyagok vagy az újrahasznosított polimerek használata a járművek belső tereiben” – fogalmazott a designer. „Ez a verseny hatékony eszköz a vita és a változás ösztönzésére, ezért is örülök, hogy csatlakozhatok a bíráló bizottsághoz” – tette hozzá.

Az ’Earth Photo’-t öt díjkategóriában hirdetik meg: Emberek, Hely, Természet, Változó erdők, A változás klímája. A tavalyi verseny 2600 nevezést vonzott a világ minden tájáról. Egy kiemelkedő fotóst díjaznak majd a később megnevezett fődíjjal, illetve a fenti kategóriákban egy-egy nyertest hirdetnek egyenként £250 értékben, valamint a legjobb rövidfilm készítőjét is kitűntetik. A nyáron a földrajzi társaság épületében rendezett kiállításon túlmenően az év hátralévő részében a brit erdőkben is helyeznek ki alkotásokat.

A jelentkezőket arra ösztönzik, hogy akkor készítsenek fényképeket és videókat, amikor ez biztonságos, illetve a koronavírus miatti helyi korlátozások ezt lehetővé teszik.

Az éves versenyt és a kiállításokat a társaság, a Land Rover és a Forestry England közösen rendezi a vizuális művészetek vezető tanácsadója, a Parker Harris támogatásával.

A nevezéssel kapcsolatos részletek itt találhatók: https://earthphoto.artopps.co.uk/

A Wallis Automotive Europe

A WAE Kft az AutoWallis csoport dinamikusan fejlődő tagja, közel 30 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkezik. Jelenleg két ázsiai „4x4 specialista” gyártót képvisel, a japán Isuzut Magyarországon, míg a dél-koreai Ssangyongot Magyarországon, Csehországban, Romániában és Szlovákiában. A Jaguar és Land Rover márkákat 2016-tól forgalmazza az adriai régió 8 országában, valamint 2020. április 1-től Magyarországon is.

Leányvállalata, a WAE CEE 2020 decembere óta látja el a komoly múltra visszatekintő német Opel személyautók és haszonjárművek importőri feladatait Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Bosznia-Hercegovina területén.

https://www.wae.hu/

 

A Land Rover

A Land Rover 1948 óta gyártja iránymutató négykerék-meghajtású terepjáróit, amelyek modellpalettája a különleges adottságok széles spektrumát képviseli. A Defender, a Discovery, a Discovery Sport, a Range Rover, a Range Rover Sport, a Range Rover Velar és a Range Rover Evoque egyaránt meghatározzák a világ SUV-piacát, a modellcsalád 80%-át több mint 100 országban forgalmazzák.

https://www.landrover.com

 

 

Sajtóoldal: www.media.landrover.com  

Land Rover csatornák:

 

 

További információ:

Saliga Réka, Mediator Group

Mobil: +36 70 319 4209

E-mail: press@wae.hu

 

 

Itt az új Canon M50 Mark II

2021-03-02
elonezet

2021.02.25. Csütörtök

Canon imagePRO-300 nyomtató

2021-02-22
elonezet

NYOMTASS MAGABIZTOSAN. MINDIG.

Emeld a nyomtatást egy vadonatúj szintre a gyönyörű és kompakt, professzionális A3+ nyomtatóval, amely az imagePROGRAF PRO család minden előnyét biztosítja, és mindig részletgazdag, ragyogó és kivételes galériaminőségű nyomatokat biztosít.

FAO fotópályázat az Erdők Nemzetközi Napja alkalmából

2021-02-16

FAO fotópályázat: Ünnepeljen egy fát, amely jobbá teszi közérzetét! A fotópályázat beküldési határideje: 2021. március 12.

Megosztás:
Megosztás a Facebook-on

 

 

FotósHírek.Hu Adminisztrátor at Práger Péter

2021-01-25
elonezet

FotósHírek.hu

Válogatott fotós hírek, pletykák, fotópályázatok.

Barabási Albert-László / Kovács Mihály ajánlásával

2021-01-11

 

VIZUÁL

Lehet műalkotás egy hálózat? – Interjú Barabási Albert-Lászlóval

Borbély Zsuzsa

2020.10.09. 14:50

A hálózatkutatóként és íróként ismert Barabási Albert-László munkájának egy eddig rejtett vetületével találkozhatunk októberben a Ludwig Múzeumban. A kezdetben szobrásznak tanuló Barabási és munkatársai adatokból hoztak létre képeket, sőt, szobrokat.

 

barabasi_the_art_network-104325.jpg

Barabási Lab (Fotó/Forrás: Ludwig Múzeum/Barabási Lab)

 

Hogyan lehet egy tudományos labornak kiállítása?

A hálózatkutatással foglalkozó labor 25 éve tartó munkájának eredménye ez a tárlat. Kevésbé köztudott, hogy a két ismert platformon – a szakcikkeken és az ismeretterjesztő anyagokon – kívül nagyon tudatosan építkeztünk abban a tekintetben is, hogyan vizualizáljuk a kutatásainkat, milyen legyen a hálózatok vizuális arca. Most adódott lehetőség először, hogy ezt az anyagot egyben mutassuk be. Akik olvasták a könyveimet, fel fogják ismerni a különböző sztorikat, annyi a különbség, hogy a könyvekben szavakkal írtam le, amit itt vizuálisan ábrázolunk. Egyes darabokat már kiállított a londoni Serpentine Galéria vagy a New York-i dizájnmúzeum, ahol pillanatnyilag is látható egy videónk. Azonban

sosem mutattuk még be a folyamat evolúcióját. Erre először Budapesten lesz lehetőség.

Mennyiben ad többet ez a vizualizált verzió, mint mondjuk a könyvek?

Ez minden! Én vizuális gondolkodó vagyok.

Igazából látom a dolgokat. Számomra mindig az volt a kihívás, hogy ezt a vizuális világot a könyvekben szavakra lebontsam. Valahol ez az alapja a kutatásunknak.

Rengeteget tanulmányoztuk az ábrákat. A hálózatkutatásban, a kapcsolatok esetében mindig egy huzalra gondolunk, pedig valójában a hálózat összességében van a sztori, a tartalom. Ezt nem lehet körülírni szavakkal – azt látni kell! Az itt látható munkák 90 százaléka sosem jelent még meg, bár nem belső használatra készültek. Az anyagoknak nem volt otthonuk, nem kerültek bele a tudományos cikkekbe méretük vagy stílusuk miatt.

BarabasiLab2-161843.jpg

Barabási Lab (Fotó/Forrás: Ludwig Múzeum)

Ha a tudományos cikkekbe nem fértek bele az ábrák, ez azt is jelenti, hogy valahol a tudomány és a művészet közé esnek?

Tudományos közegben készültek, de már 10 éve professzionális dizájnerek is dolgoznak a kutatókkal együtt a laborban. Az sem titok, hogy én valamikor szobrásznak tanultam.

A tartalom a tudományból, a társadalomból meg a technológiából jön – a forma pedig a művészetből.

Hogy a két, sokszor antagonisztikus világ frigyéből mi lesz, azt meg lehet tekinteni majd a kiállításon!

A kiállítás a magyar művészek közötti hálózatokat is bemutatja?

Az egyik termet ennek szenteltünk. Január óta feltérképeztük a magyar művészeti életet, az összes kiállítást, amit az elmúlt 40 évben rendeztek. A Képletben (Barabási könyve – a szerk.) is beszéltem arról, hogy feltérképeztem a nemzetközi múzeumrendszert és ezen belül a művészek mozgását. Ezt megcsináltuk specifikusan Magyarországra is. Az eredmény többek között néhány olyan térkép, amelyen mutatjuk, hogy a magyar művészek és intézmények hogyan kapcsolódnak egymáshoz, hogy néz ki egy magyar művészeti pálya.

További képekért kattints a fotóra!

10

Barabási Lab

Mennyire kell felkészültnek lennie a közönségnek? A tudomány vagy a művészet felől könnyebben megközelíthető a kiállítás?

Készman József kurátor és Bognár Csilla designer izgalmasan reprezentálják az anyagot. Lesz segédeszköz: videók, amelyekben megpróbálom elmagyarázni a tartalmat, de a művészeti múzeumokban pont arról van szó, hogy esztétikailag és vizuálisan kel életre az anyag.

A kiállításnak izgalmasnak és értékesnek kell lennie akkor is, ha valaki nem mélyed el a tudományos hátterében.

Nyilván sokkal izgalmasabbá és gazdagabbá válik, ha a látogató rászánja az időt, hogy megnézze és megértse, pontosan mit ábrázol a kép vagy a szobor, és hogyan telítődnek a munkák tartalommal a kontextusból.

barabasi_50_years_of_naturecover_art-104359.jpg

Hlózatok (Fotó/Forrás: Ludwig Múzeum/Barabási Lab)

Annak, aki olvasta a könyveket visszaköszönnek majd ismerős motívumok?

Biztosan. A könyveim lenyomatai a tudományos pályámnak.

Mindig arról írok, amivel éppen szakmailag foglalkozom. A tárlat is ezt csinálja, csak vizuális szemszögből követi végig ugyanazt az útvonalat.

Majdnem minden teremben vissza fog köszönni valami, amit a könyvemben leírtam, kivéve a legfrissebb munkák, például a Coviddal foglalkozók. Ezek még nem íródtak meg.

A könyveinek élvezetes nyelvezete és a szemléletes példák azok számára is közelebb hozzák ezt a világot, akiktől távol áll a tudomány, megriadtak a témától vagy a címtől. A kiállítástól is hasonló hatást várnak?

Igen, de ez nem egy ismeretterjesztő kiállítás, mert akkor a természettudományi múzeumba lenne a helye. A Képlet című könyvem számomra arról szólt, hogyan fordítjuk le egy mindenki számára érthető nyelvre azokat a képleteket, amelyekkel naponta dolgozunk a laborban. Ez egy ismeretterjesztő nyelv. Itt arról szól, hogyan fordítjuk át ezt a tartalmat egy olyan vizuális nyelvre, amelyik méltó módon otthon van a múzeumban. Nem az ismeretterjesztés a cél, hanem hogy idomuljanak abba a környezetbe, amelyben találhatóak.

További képekért kattints a fotóra!

10

Barabási Lab

Már a járványhoz kapcsolódó kutatásai is vannak?

Létrehoztunk néhány olyan munkát, amely már a Covidról szól. Például hogyan mozogtak az emberek a járvány alatt, hogy változott meg a mobilitásuk. Az elmúlt 4 hónapban Bostonban egy kutatócsoportot vezettem, amely orvosságot keresett a Covidra. Minden orvosság, amelyik működött meg fog megjelenni üvegkockaként. Próbáltuk azt elérni, hogy a kiállítás ne csak az elmúlt 25 évről szóljon, hanem felzárkózzon a pillanathoz.

A művészetet elemeltnek tartjuk, ahogyan a képleteket is. Ritkán jelenik meg ennyire plasztikusan, hogy mindkettő kézzelfogható és hogy gyakorlati dolgokat lehet vele ábrázolni.

barabasi_success_in_science-104327.jpg

Barabási Lab (Fotó/Forrás: Ludwig Múzeum/Barabási Lab)

Lehet és kell, mert a vizualitás célja nagyrészt a megértés. Az információk több mint kilencven százalékát a szemünkön keresztül szerezzük. Nagyon erős kapcsolat van a vizualitás és az agyunk között. Elkerülhetetlen, hogy képekben gondolkozzunk. Az eredmények értelmezésénél, megértésénél különösen fontos a vizualizáció. Ezeket az ábrákat nem azért készítettük, mert múzeumoknak szántuk, hanem azért, hogy segítsék a komplexitás megértését. Úgy gondolom, hogy az ábrázolás és a vizuális modell alkotás a tudományos munkának a szerves része, csak kevésbé vállalja fel a közösség mint önálló műfajt. Mi igyekeztünk, hogy a vizuális rész önmagában is értéket teremtsen. Nem elég, hogy a szöveggel együtt működjön, önmagában is helyt kell állnia minden munkának. Akkor is, ha a szöveget elveszem.

Ezek a térképek útmutatást is adnak a művészeknek?

A művészek számára izgalmas és bonyolult helyzet lehet. Ugyanis nem mindig akarjuk tudni, hogy hol állunk a művészeti világon belül. Ott vagyunk középen vagy a periférián?

Arra nem adunk választ, hogyan fog valaki a közepére eljutni, de a legtöbb művész tisztában van azzal, mik azok a lépések, amiket meg kell tennie ahhoz, hogy előrejusson a művészeti közegen belül.

Ez a térkép csak megragadja a pillanatot: most hol van. Ha ezt úgy tekinti, mint egy útmutatót, akkor hasznos lehet.

Képletben azt állítja, a tehetség meghozza a sikert, ha az ember kitartó. Ugyanakkor a művész spontán felfogásával ellentétben áll, hogy létezik valahol egy „sorskönyv”, amiben megnézhetjük, hol leszünk 20 év múlva.

Ez igaz, de pont a művészeti élet az, ahol a legkevésbé mérhető objektíven a tehetség, a teljesítmény, ezért nagyon fontos ezeknek a hálóknak a megértése. Megmutatják, hol lesz egy művész 20 év múlva.

Annak az alkotónak, akiben van ambíció, hogy a közösség aktív szereplője legyen, sokat segíthet.

Azoknak, akik a művészetet intellektuális kalandként élik meg, és akiknek a szereplés nem fontos – és sok művész ebbe a kategóriába esik –, azoknak ez egy idegen világ, amivel nem érdemes foglalkozni. Ezt teljesen meg tudom érteni. Mi is 25 éven keresztül csináltuk ezeket a vizualizációkat anélkül, hogy valaha lett volna rá igényünk, hogy bekerüljenek a művészeti világba. Nagyon megtisztelő, hogy ez most megtörténik, de nem ez volt a cél.

Én nagyon is értem azt, hogy milyen, amikor valaki a fiókjának dolgozik. Megvan annak a szépsége, megvan az izgalma és a tisztasága.

BarabásiLab: Rejtett Mintázatok. A hálózati gondolkodás nyelve 

2020. okt. 10- 2021. jan. 17. - Ludwig Múzeum

Így halnak ki a DSLR-ek? szerző: Irházy Róbert (Birdie) -2020-12-17 11:580

2020-12-19
elonezet

Euró bevezetés, devizahitel, migránsok, koronavírus elleni oltás, házasság azonos neműek között és a tükör nélküli fényképezőgépek. Csupa olyan kényes téma, amelynek említésére vérre menő viták alakulhatnak ki egy adott cikk alatti kommentmezőben, vagy éppen élő szóban. Bár tény, hogy élő szóban sokkal civilizáltabban tudunk vitában részt venni és érvelni, mint írásban, de ezt ráfoghatjuk arra, hogy a mimikát és testbeszédet nem helyettesíthetik a smiley-k, amely miatt csak töredék információ jöhet át.

Év természetfotója közönségszavazás:

2020-12-03
elonezet

25 csodálatos felvétel a döntőben