Alapította: Dékán István 1996-ban

AUDUN RIKARDSEN csodálatos sarkvidéken készült fotói s ami mögötte van!

2019-08-07

My Canon menu is closed.

canon.svg

CIKK

Ez nem szerencse, hanem tudomány: Audun Rikardsen csodálatos sarkvidéki fényképeinek mögött található műszaki látnivalók

Ez nem szerencse, hanem tudomány: Audun Rikardsen csodálatos sarkvidéki fényképeinek mögött található műszaki látnivalók

 

A rozs ül a hóban, a hóviharban.

Ez a split szintű fotó, a Splitting the Catch elnyerte Audunnak az Év 52. vadfotós versenyén. A cikk következő fülén Audun részletesebben elmagyarázza megosztott szintű technikáját. Hozott egy Canon EOS 5D Mark III egy Canon EF 11-24mm f / 4L USM objektív. © Audun Rikardsen

A sarki éjszaka folyamán, amikor a nap soha nem emelkedik fel, a heves, hideg Norvég-tengerben csak 4 ° C van. Tromsø városa északon van, mint sok ember valaha vállalkozik - a sarkkörtől 350 km-re. Ezek a tények nem visszatartják Audun Rikardsen Canon nagykövetét. A skandináv vadon élő állatok fényképeihez hasonlóan, amilyeneket eddig még soha nem láttak, büntető körülmények között használja Canon testét és megbízható L-sorozatú lencséjét: napokra, hetekre és hónapokra hagyja hóban, hóesésben, jégesőben és szélben.

Audun az észak-norvégiai Steigen nevű kicsi halászközösségből származik, és most egy kis faluban él, Tromsø-n kívüli part mentén, más néven az „Északi sark kapuja”. Ő a bálnavadász családból származik - egy tény, amelyet ő mondott, valószínűleg ellentétes hatással volt arra, hogy megtanította őt a természetes élet megértésére és tiszteletére. Párosítva egy kíváncsi természet és a vadon élő állatok iránti érdeklődés iránt a tengerszint felett és alatt, készít fényképeket, amelyek világszerte elismerést kapnak kreativitásuk és műszaki érzetük miatt.

 

 

Van a Canon készlet?

Regisztrálja készletét, hogy ingyenes szakértői tanácsadást, felszerelés-szervizt, inspiráló eseményeket és exkluzív különleges ajánlatokat vehessen igénybe a Canon professzionális szolgáltatásokkal

CSATLAKOZZON A CPS-HEZ MOST

De mindenekelőtt Audun tudós, biológiai professzorként dolgozik a Tromsø-i Egyetemen. Ez a fotózás hajtóereje - egy fényképpel, mint egyetlen médium, megoszthatja kutatásait a világgal.

Fényképészeti sikerének egy része az állati viselkedés és a tudós hozzáférésének fejlett megértésével, míg mások a puszta szemcsékkel magyarázható; Audun arra törekszik, hogy lehetetlenné tegye a lehetséges lehetőségeket. "Ez nem szerencse" - mondja még figyelemre méltóbb munkájáról. Inkább a nagyszerű fényképezés iránti vágyát állandó elégedetlenség hajtja. Ha fényképezőgépét hónapokon át hegyen tartja el, hogy a sasokat pihenőhelyein elfogja, jeges vízbe merítse, hogy fényképezzen a bálnákat, és a jegesmedvét az orrától a lencséig helyezzék, elképesztő képeket ér el, amelyek oktatják a tömegeket.

"Gondolkozott már azon azon, milyen érzés halaknak lenni, amikor egy ragadozóra nézik?" - kérdezi Audun. Az ilyen vizsgálati vonalak vezették figyelemre méltóbb képeit. Gyakran találja, hogy azokat a látnivalókat és perspektívakat, amelyeket nem lát a saját szemével, ügyesen elhelyezett lencséjén keresztül képes elfogni.

Itt az Északi-sarkvidéki munka kihívásairól, a kereskedelem szerszámairól és a siker titkairól beszél.

Audun érdekli, hogy a világot saját alanyai szempontjából fényképezze - itt egy képet ábrázol egy sasról, ahogy egy halat látna, és fölhúzza a fejét. Felvétel a Canon EOS-1D X Mark II készülékre Canon EF 8-15 mm f / 4L Fisheye USM objektívvel. © Audun Rikardsen

 

Hogyan segít a fotózás tudósként?

"Rájöttem, hogy ha egy képen keresztül mutatom meg tudományos eredményeimet, akkor ennek sokkal nagyobb hatása van. Sok esetben a fényképezőgépemet tudományos eszközként is felhasználom. Például bálnákat fényképezek a bolyhos - a hátoldal - rögzítésére. A bálna farka - amely ujjlenyomatként működik. Akkor ezt a fényképet összehasonlíthatjuk a világ más részein található adatbázisokkal, és így azonosíthatjuk a bálnák ezen területek közötti vándorlását. "

És hogyan segít tudósként lenni fotósként?

"Mint tudós, Ön a céljára összpontosít. Tervez és megpróbál elérni a végeredményeket, és én ugyanezt teszem a fényképeimmel. Tudósként jó ötlettel kell rendelkeznie a finanszírozás megszerzéséhez. De mint egy fotós, akkor is jó ötlettel kell rendelkeznie, hogy valami mást mutatjon be, és ha van egy ötlete egy projekt számára, azt tudósként tervezi meg.

"Az emberek azt fogják mondani:" Audun, neked sok szerencséd van. " Nos, nem. Azt hiszem, ha szenvedélyes vagy, ha megtervezi a munkáját, és valóban egy célt akar elérni, végül a szerencse jön. Megtervezheti a szerencsét. "

 

A béka ül egy medencében az északi fény alatt. Felvétel a Canon EOS 6D Mark II készülékre . © Audun Rikardsen

 

Munkája gyakran az állatokat egyedi szempontból mutatja be. Mit akarsz elérni?

"Arról szól, hogy a természetben olyan pillanatokat mutat be, amelyeket ritkán lát. Tudom, hogy sokan panaszkodnak, hogy [néhány fotózás] természetellenes lett, mert elfoghat olyan dolgokat, amelyeket általában nem lát. De számomra ezt akarom megmutatni. - abban a pillanatban abban az állatban abban a helyzetben. Szeretem a fényképeimet, hogy megmutassák egy állat természetes élőhelyét és azt, amit közelről csinál, ez azt az érzést kelti, hogy a helyzetben vagy, ott ülve az állat mellett. "

A képeid annyira tökéletesen komponáltak, néha nehéz elhinni, hogy nem kompozitok.

"Számomra, amikor a fotózásról van szó, magának a fényképnek egyetlen képként kell lennie, nem kell beállítania vagy kiegészítenie - szeretném, ha teljesen természetes lenne. A fényképeket tudósként tervezem. Gyakran kapok egy ötletet, írom le, és kezdje el gondolkodni a módszereken, amelyekkel elérhetem célomat, hogy megkapjam ezt a képet. Soha nem állok le. És ha kudarcot vallok, újra megpróbálom - még motiváltabbak vagyok elérni. Ez a pillanat, amikor megérti, mi voltál heteken, vagy akár évekig keresve - ez az, ami tudósként és fotósként egyaránt ösztönöz.

 

Audun kameracsapdái elfogtak a nem őrzött természetes viselkedést mutató sasokkal. Hozott egy Canon EOS 6D Mark II egy Canon EF 16-35 mm f / 2.8L USM III objektív. © Audun Rikardsen

 

Amikor sasok pihenőhelyeit fényképezi, vagy éjszaka a vízben fényképez, biztosan problémát jelenthet a hozzáférés és a gyenge fényviszonyok?

"Számomra a legfontosabb dolog a felszerelésemnél, hogy gyenge fényviszonyok mellett és szélsőséges körülmények között is tudom használni. Ez azt jelenti, hogy jó dinamikus tartományú és magas ISO-értékekkel rendelkező kameráknak kell lennie, túl sok zaj nélkül. Canon EOS 5D Mark IV , a Canon EOS 6D Mark II és a Canon EOS-1D X Mark II .

"A legtöbb ember nagy telelencséket használ állatok fényképezésekor. Én is - gyakran használom a Canon EF 70-200 mm f / 2,8L IS II USM és a Canon EF 100-400 mm f / 4,5-5,6L IS II USM - de én élvezze az ellenkező irányba is haladást: széles látószögű (például a Canon EF 16-35 mm f / 2,8L III USM ) vagy akár makro lencsékkel (például a Canon EF 100 mm f / 2,8L Macro IS USM ) , ha elég közel állsz, akkor láthatod azt a környezetet is, amelyben az állat él, ami több képet ad a történetről, többet mond magáról az állatról.

"Ilyen helyzetekben meg kell ismernie és meg kell vizsgálnia az állat viselkedését - ha üldözi, megijeszti őket. Ha egy bizonyos módon viselkedik, és időt ad nekik, akkor gyakran hozzá fog igazodni, és valamikor felkelnek az érdeklődések és hozzád fognak fordulni. Ekkor kapja meg az érdekes felvételeket. "

 

Jegesmedve fekszik a tenger melletti sziklákon, feje a mancsán van.

Egy álmos jegesmedve tükröződik a norvég Svalbard partján. Hozott egy Canon EOS 5D Mark III egy Canon EF 70-200mm f / 2.8L IS II USM objektív. © Audun Rikardsen 

A bálna farka a tenger felszíne felett látható, miközben egy vízsugarat fújnak.  Mögött hófödte hegyek vannak.

Hosszúszárnyú bálna úszik jeges vizekben Norvégiában, sprayjét kiemelte az alacsony téli fény. Hozott egy Canon EOS 6D Mark II egy Canon EF 100-400mm f / 4.5-5.6L IS II USMobjektív. © Audun Rikardsen 

 

Melyek a legszélsőségesebb dolgok, amelyek során átadta a felszerelését?

"A fényképezés típusa korlátozott, nagyon nehéz körülmények között. A készletet sós vízzel fröcsköljük, fagyos körülmények között és esőben készítik el, és néha eldobom. A dolgok olyan gyorsan történnek, hogy én képesnek kell lennem arra, hogy dobjam el a kamerámat a földre, és időnként megragadjak egyet, és bíznom kell abban, hogy a felszerelés képes ellenállni.

"Amikor a rejtekhelyemben vagyok, ez is egy szélsőséges helyen van - egy szikla szélén, a tenger mellett, tehát szükségem van egy kamerára, amely fagyos körülmények között oda tud ülni, és még mindig dolgozik, amikor odaértek. Tegnap este a Canon EF 16-35 mm f / 2,8L III USM lencséjét egy éjszakai esőben bujkáltam a rejtekhelyembe. Általában elülső szűrőt teszek az esőtől való védelem érdekében, de észrevettem, hogy a szűrő kiszivárgott, Ezért úgy döntöttem, hogy megragadtam a lehetőséget, és az objektívet semmiféle védelem nélkül elhagytam. Annyira esett, hogy doboknak tűnt a házam tetőjén, tehát nagyon aggódtam, de amikor ma reggel kimentem ellenőrizni, tökéletes állapotban volt. Ez az, amit szeretek a Canon L sorozatú lencsékkel kapcsolatban - ezek olyan robusztusak. "

 

A rénszarvas rekedtnek tűnik, amikor a sziklás talajon állnak, hideg víz körül. Hozott egy Canon EOS 5D Mark III egy Canon EF 70-200mm f / 2.8L IS II USM objektív. © Audun Rikardsen

 

Miért olyan fontos a megbízhatóság?

"Néha egy bizonyos helyzetet keresi, tervezi és végül oda is jut. Tudod, hogy a" most itt az idő ", akkor történik, és ha a felszerelése nem működik, ezt nehezebb elfogadni. mintha minden más működne, és maga elrontotta. Néha nem fogja újra megszerezni ezt az esélyt! Ezért használok olyan fényképezőgépeket, amelyek tudom, hogy megbirkóznak ezekkel a körülményekkel. A tartósság és a megbízhatóság nagyon fontos számomra. "

Mondja el nekünk a saját építésű bőrét.

"Mivel teljes munkaidőben tudós vagyok és fotós, egyben kihívásom is az idő. És ha fotózni akarok, össze kell kapcsolnom a tudománygal és a helyi érdekeimmel. A hegyek kb. két kilométerre fekszenek otthonuktól. Amikor a lányunk lefekszik, odamegyek oda, hogy elrendezzem a rejtekhelyet, elhelyezzem a fényképezőgépeket, felállítom az érzékelőket, majd a kamera elkészíti nekem a képet.

"Ezt a rejtekhelyet egyfajta irodának szánták, ahol tudományt és fényképeket is végezhetek. És ez kiváló, mert amikor rejtekhelyemben vagyok, munkámra tudok összpontosítani, zavaró telefonhívások nélkül. És ha sas jön , Fotózni is tudok. Három évbe telt, mire a sasok eljöttek, de most úgy tűnik, hogy végre működik. "

 

A bálna farka becsúszik a tengerbe, arany fény az égen.

A magányos bálna farka eltűnik a tengerbe, amelyet Audun Rikardsen Canon nagykövet megragad, miközben azt sarkvidéki téli fénysugár megvilágítja. Hozott egy Canon EOS-1D X Mark II egy Canon EF 100-400mm f / 4.5-5.6L IS II USM objektív. © Audun Rikardsen 

A tengeri sas lelassul a tenger felszínén, hófödte hegyek a háttérben.

Egy tengeri sas a Brennvik hegyek előtt Steigen, Norvégia. Ezt a képet, az Eagle on the Hunt-ot, a 2013-as európai vadon élő fotós versenyének Madarak kategóriájában nagy elismerés kapta. Hozott egy Canon EOS 5D Mark III egy Canon EF 24-70mm f / 2.8L II USMobjektív. © Audun Rikardsen 

 

Mi érdekli az óceánfotózás?

"A természethez közeli tengerparti közösségben nőttem fel, és emlékszem, amikor a szüleimtől megkaptam az első búvármaszkomat. A víz felett hallottam a madarak, az autók, az emberek beszélgetésének hangjait. És aztán költöztem a fejem a víz alatt volt, és teljesen más volt: hallottam mozgó sziklákat, apró hangokat, majd teljes csendet.

"A két világot osztó milliméterek mindig elbűvöltek. A madarak halak elmerülésére merülnek, és a bálnák fentről jönnek fel, hogy lélegezzen. A lények életét ezek a felszíni víz milliméterek kötik össze."

 

Ez a hóviharképben szereplő rozmár csak egy darab, amely megmutatja azokat a szélsőséges körülményeket, amelyek között Audun átveszi Canon L sorozatú objektívjeit. Hozott egy Canon EOS-1D X Mark II egy Canon EF 100-400mm f / 4.5-5.6L IS II USM objektív. © Audun Rikardsen

Hogyan kapja meg Audun Rikardsen az osztott szintű óceánképeit?

Audun elmagyarázza az osztott szintű tengerfotók mögött meghúzódó technikát, és elmondja, hogy egy erkélyes barátság hogyan kapott neki díjnyertes képet.

OLVASS TOVÁBB

Mondja el nekünk az orca bálna és a halászhajó megosztott szintű képeit. 
"Nos, az az ok, amiért építettem a saját kupolaházat, az az volt, hogy a kép volt a fejemben. Még egy rajzot készítettem, amely szinte pontosan úgy néz ki, mint a végső kép. Megfigyeltem, hogy ezeket a gyilkos bálnákat vonzza a halászat. csónakok - láthatják, hogy mindez a felszín felett történik, és ha merülsz, láthatják a felszín aljáról is. A képet akartam tenni, amely mindkét történetet elmondja, de a piacon nem volt olyan berendezés, amely képes lenne ezt megtenni. gyenge fényviszonyok között. Ezért jött az a gondolat, hogy készítsek valamit. Amikor végül megkaptam a lehetőséget és elfogtam a képet, ez egy hatalmas adrenalin-rohanás volt. "

Ön egyedül épít a víz alatti házat? 
"Amikor ezeket a gondolatokat kapom a dolgok építéséről, barátaimmal segítenek nekem - általában mérnökök. És vannak jó barátaim a Tromsø-i Egyetemen, amelyek szabadidőben segítenek, kupolákat építenek és az elektronikához készítik a távoli kezelőszervek, külső akkumulátorok és hasonló dolgok. Számomra kritikus volt, hogy barátokkal rendelkezem ezzel a szakértelemmel. "

 

Ön szerint fontos-e egy fajra vagy egy helyre összpontosítani?

"Igen, megpróbálom a saját környezetemre szakosodni. Nem sokat utazom, és a fotóim nagy részét néhány kilométeren belül helyben készítik. Úgy gondolom, hogy ez sok ember számára elérhető, még akkor is, ha London közepén vagy a Szaharában. Mindig van valami különleges az Ön körzetében. Ha erre összpontosít, akkor esélye van arra, hogy ott legyen a megfelelő pillanatban, és olyan képet készítsen, amely különbözik a legtöbbtől. "

 

Egy távoli pézsmacsorda füvön legelészik a füvön, felettük sok felhős ég látható.

A pézsmaölyök drámai ég alatt legelnek, amelyet Canon EOS 5D Mark III fényképezőgéppel rögzítettek, Canon EF 70-200 mm f / 2,8L IS II USM lencsével. © Audun Rikardsen 

A fekete-fehér fotó a bálnát az óceán felszínén búvárkodva mutatja.

Ez a Audun képe, a Hosszú teljes telihold alatt elnyerte a második helyet a 2015. évi európai természetfotós emlős kategóriájában. Felvétel Canon EOS-1D X készüléken Canon EF 70-200mm f / 2,8L IS II USM objektívvel. © Audun Rikardsen 

 

Mi a találati arány?

"Minél többet tervez egy fényképet, annál kevesebb képet készít és annál jobb. A jó tervezésnél talán a felének a képei jóak is. Ha kevésbé tervezik, akkor több ezer képet készíthet, és lehet, hogy egyik is kiemelkedik ha szerencséd van. "

Mit tart Önnek a jövő?

"Be kell vallanom, hogy meglehetősen nehéz ötvözni tudományos munkámat, fényképeimet és egyszerre apát és családtagot. Szóval ez a kihívásom - az idő. És ezt folyamatosan próbálom jobban tenni. A jövőben szeretném folytatni a fényképezést, de apának is lennem kell. Keresem annak módját, hogy hogyan lehet ezt hatékonyan kombinálni. Remélhetőleg képesek vagyok a lányomat is fotózni. Ez nagyon sokat segít. !”

 

Írta: Emma-Lily Pendleton & Kathrine Anker

 

Vissza az előző oldalra

Tartalmak

Találd meg magad, nézegess ismeretleneket az idei Sziget fotóin

2019-08-16
elonezet

 

Találd meg magad, nézegess ismeretleneket az idei Sziget fotóin

 

programroli

programroli

2019. augusztus 11.

Szólj hozzá!

 

ml_190812_041_1.jpg

 

FRISSÍTVE: A hétfő-keddi fotókkal teljes a galéria. Órákig nem jössz le róla!

Elkértük a Szigettől a hivatalos fotókat, hátha valamelyiken megtaláljuk magunkat. Hasznos időtöltésnek tűnik, ha végiglapozod a galériát az első 3 nap 5 nap fotóival, pláne ha felbukkan egy-két haver vagy te magad jössz szembe a sok vidám fiatal között. Akkor is, ha nem.

  • Fotó: Bodorkós Máté, Rockstar Photographers

Ha megtalálod magad, azonnal szólj!

UPDATE: Egy órán keresztül forgattuk teljes képernyőn, mielőtt kitettük, nézz körbe te is a @rockstarphotographers iszonyúan menő 360 drónfotóján!

 

SZÓLJ HOZZÁ!


Címkék: galériaprogramajánlófotóksziget19programfanni

AJÁNLOTT BEJEGYZÉSEK:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 

 

logo_jobbhasab.png

MINEK MENNÉL MÁSHOVA?

Mehetnél máshova is, de ezek a bulik adják a hétvégén. A Blog.hu rendszeres programajánlója 

Fotoshow – CANON EOS fotópályázat 2019 fotoplus.hu Fotoshow – CANON EOS fotópályázat 2019

2019-08-15
elonezet